Nem tudsz aludni? 4 megoldás, ami segíthet az elalvásban! | Életmód | Csak1Blog.Hu
OLVASTAD MÁR? >>
Nem tudsz aludni? 4 megoldás, ami segíthet az elalvásban! | Életmód

Nem tudsz aludni? 4 megoldás, ami segíthet az elalvásban! | Életmód

Azt szokták mondani az alvás az élet orvossága. Nélkülözhetetlen az immunrendszernek, a sejtek és szövetek regenerálódásban, a hormonrendszer működésében, az anyagcserében. Számos biológiai funkció szempontjából is fontos, hogy mennyi időt töltünk alvással, pihenéssel.

Az insomnia egyik leggyakoribb oka a stressz, melyet kiválóan lehet aromaterápiával kezelni és számos gyógynövény is segítségünkre lehet.

A kevés, vagy rossz minőségű  alvás, egy idő után idegrendszeri problémákhoz és anyagcsere zavarokhoz vezethet. Kialakulhat a depresszió, kimerültek lehetünk, ami cukorbetegségben, mozgásszervi megbetegedésekben, illetve idült gyulladásokban és bőrbetegségekben is jelentkezhet. Számos tényező befolyásolja az alvásunk minőségét és milyenségét.

Rengetegen szenvednek alvászavarral és fontos lenne, ha első sorban azzal kezdené mindenki, hogy biztosítja magának az egészséges és pihentető alvás feltételeit.

Próbáld ki ezeket:

1.Fontos a nyugalmat sugárzó alvóhely, ahol azt érezzük el tudunk lazulni. A relaxált idegállapothoz hozzásegíthet bennünket a kikapcsolódáshoz. Próbáljunk mély levegőt venni kényelmes helyzetben. Ilyenkor a tüdőnkbe áramló levegő stimulálja a tágulást észlelő receptorokat, ami észlel az agyunk és amolyan lazító üzemmódra vált.

2. A sötétség is hozzásegíthet minket a jó alváshoz. Ilyenkor kezd el melatonint termelni a tobozmirigy, ami szükséges a pihenéshez. Nappal elegendő fényre és éjjel elegendő sötétségre van szükségünk ahhoz, hogy ne boruljon fel az alvás-ébrenlét ritmusa.

3. Szintén a melatonin termelést befolyásolja az esti alkohol fogyasztás és komplex szénhidrát (tészta, burgonya, kenyér), bevitele. Ezek gátló tényezők, amiktől alvásunk felszínessé és nyugtalanná válhat. Amennyiben vacsorához alkoholt fogyasztunk, minimum 10-20 napot kell kihagyni ahhoz, hogy a szervezet visszaálljon és ismét mélyebben tudjunk aludni.

4. Figyeljünk arra, hogy a közelünkben ne legyen semmilyen elektromos kütyü (mobil, táblagép), – ne vigyünk az ágyba laptopot, az ágy pihenésre van. Próbáljuk távol tartani magunktól az úgynevezett:  elektro-szmogot. Érdemes a televíziót is teljesen áramtalanítani.

9 szabály, ami segít, hogy kordában tartsd függőségeid! | Életmód

Intézkedünk, a családot terelgetjük, dolgozunk… A XXI. században a rohanás az életünk részévé vált. Nemhogy a körülöttünk élő emberekre, még magunkra sem tudunk annyi időt szánni, mint amennyit kellene, vagy szeretnénk. Jó lenne megtalálni azt az elfoglaltságot, ami kizökkent bennünket ebből a száguldó életből. Sok ember már tudatosan él.

About Csak1blog