Futás | Gyaloglás | Hogyan vezesd be? | Életmód | Csak1Blog.Hu
OLVASTAD MÁR? >>
Futás | Gyaloglás | Hogyan vezesd be? | Életmód

Futás | Gyaloglás | Hogyan vezesd be? | Életmód

Itta  tavasz! De! Hidd el, előbb itt lesz, mint gondolnád!

A legjobb alkalom, hogy elkezdj egy olyan mozgásformát, amihez minimális befektetés és némi idő szükséges csak. Hogy mi ez? Naná, hogy a futás és a gyaloglás!

Gondolj csak bele, az elmúlt évek során hányszor tervezted, hogy elkezded. Aztán arra gondoltál, hogy ciki, meg nincs cipőd, meg egyáltalán nem tudod hogyan vágj bele, – és gyorsan lebeszélted magad róla. Vagy az is lehet, hogy meg is valósult egy darabig, de aztán nem jött a várva várt siker, vagy győzött a lustaságod, – rosszabb esetben lesérültél.

Most abban szeretnék segíteni, hogy ezek ne történjenek meg és egy kis mozgással hozzájárulj az egészségesebb életedhez, vagy akár sikeresebb legyen a fogyókúrád. Nézzük mire kell figyelni:

Nagyon fontos s cipőválasztás. 

Nem mondom, hogy húszon ezres cipőket vegyetek, de legyen egy kifejezetten olyan edzőcipőd, amit csak a futáshoz használsz. Nagyon fontos, hiszen ezek a cipők, úgy vannak kialakítva, hogy a legmegfelelőbb tartást biztosítsák a lábadnak!  Tehát, a lapos tornacipő például, nem a legmegfelelőbb választás.

runningshoes

Az sem mindegy, hogy hogyan kötöd meg, ezt a videó végén megmutatom, hogyan kell helyesen bekötni a cipőd a megfelelő tartás érdekében. Ha így kötöd meg, nem fog csúszkálni a lábad benne, nem töri fel a sarkad.

Nem elhanyagolható, hogy milyen zoknit húzol a lábadra.

A legjobb lenne, ha speciálisan erre a célra kifejlesztett változatot részesítenéd előnyben, hiszen az ott tart és ott van megerősítve, ahol kell.  Nem kötelező, de a minimum egy boka fölé érő sportzokni lenne, ami szintén védelmi szempontokat szolgál.

A ruházatod mindegy milyen, amiben kényelmesen érzed magad, nem feszengsz. Ennek a jelentősége csak akkor jön el, ha pl., hidegebbre fordul az idő. Nem mindegy, hogy több réteg van rajtad vagy egy kényelmes, de a  hidegtől védő ruházat. Ezt igény szerint úgyis eldöntitek majd, kinek mi felel meg.

Nagyon fontos, hogy bemelegítés nélkül senki ne induljon el se futni, se gyalogolni.

Amit mindenképpen csináljatok meg mozgás előtt: Fejkörzés, vállkörzés, karhinta, törzsforgatás, lábhinta, bokák átmozgatása, helyben futás popsi érintéssel.  A gyakorlatokat kb, 6-7 percig végezd, hogy az izmokat felkészítsd a fokozottabb igénybevételre. Szintén a  sérülések elkerülése a fő cél, és így biztonságosabb. Ha végeztél a futással, sétálj még 5 percet levezetésnek, és a nyújtást se hagyd ki!

Mindenképpen adj időt magadnak!

Tervezz előre, határozd meg a célt, amit el szeretnél érni. Inkább kisebb feladatokat adj magadnak, hiszen a cél a sikerélmény és nem az, hogy örökre elvedd a kedved a mozgástól!

Amennyiben 10-15 kiló súlyfelesleggel rendelkezel, fordulj szakorvoshoz és ellenőrzés mellett kezdj bele a mozgásba.

Ilyenkor még fontosabb, hogy megfelelően bevezesd a mozgást. Első lépésben mindig csak sétálj, fokozatosan növeld a távot és az intenzitást. Elérhető célokat tűzz ki! Első három hétre mondjuk 3-4 kiló és mindenképp figyelj az étrendedre is.

Ha most kezdenéd el a futást, eszerint nyugodtan belevághatsz: Hétfő, szerda, péntek:1 perc futás, 2 perc séta – ismételd 10x. Kedd, csütörtök, szombat: 30 perc séta, vagy ha bírod, 1 perc futás, 2 perc séta – ismételd 10x. Vasárnap pihenés.

Ha úgy érzed nem bírod a futást, nyugodtan helyettesítsd gyaloglással. Idővel jobban fog menni és az a lényeg hogy mozogj!  Az sem baj, ha nem bírod, felezd meg a leírtakat, igazítsd a saját tempódhoz! Idővel emelheted a terhelést, a lényeg, hogy adj időt magadnak a céljaid megvalósításához! 🙂 Nagyon sok sikert kívánok neked, ha bármiben tudok segíteni ezzel kapcsolatban, keress meg bátran! 🙂

Kellemes mozgást kívánok neked!

10+1 nassolni való büntetlenül | 200 kalóriás nasik

Az első és szerintem legfontosabb, ha elkezdesz diétázni nőként és kevesebb mint 1200 kalóriás étrendeken élsz, ártasz az anyagcserédnek. Valóban segítenek abban, hogy leadj néhány kilót, ez azonban abból származik, hogy éhezik a tested. Eközben folyamatosan veszítesz az izomzatodból, így csökkented az anyagcseréd. Ilyenkor a szervezeted kevés kalóriát éget el, és nagyon gyorsan visszahízol.

Csak1blog

Kitartás minden fogyni vágyónak! <3 http://csak1blog.hu/futas-gyaloglas-hogyan-vezesd-be-eletmod/

 

About Csak1blog